Scoala Primara Anastasya dezvolta, prin intermediul psihologului, urmatoarele tipuri de programe:
Atelier de dezvoltare a inteligentei emotionale
Art terapie / Comunicarea prin arta
Consiliere / psihoterapie individuala
Atelier de lucru parinti-copii
Lectorate pentru parinti
Psihologul asista copiii prescolari si scolari in cadrul activitatilor sustinute de educatoare/invatatoare chiar si in perioada temelor.
Anual se realizeaza evaluari psihologice, la cererea parintilor.
Evaluare psihologica – grupa prescolari
Evaluarea psihologica are loc pentru a identifica:
Pregatirea copiilor pentru scoala – din punct de vedere psiho- emotional, psiho-comportamental
Nevoia copiilor de programe de dezvoltare personala
Modalitate de desfasurare:
*** Inainte de evaluare, fiecare parinte isi va exprima acordul scris in ceea ce priveste evaluarea psihologica a copilului.
o sedinta individuala – testare individuala
o sedinta de grup – testare de grup
o sedinta de grup – observarea comportamentului copilului in activitatile zilnice (copiii vor fi observati in cel putin doua activitati diferite; din acest motiv aceasta sedinta va fi compusa din doua minisedinte)
Componentele psihologice vizate in cadrul evaluarii:
Nivel Subiectiv/Emoţional
Nivel cognitiv
Nivel comportamental
Nivel psihofiziologic
Nivel de personalitate şi Mecanisme Defensive/Adaptare
Nivel de relaţionare interpersonală
In urma evaluarii psihologice:
se va stabili daca copilul este pregatit din punct de vedere psiho-emotional, psiho-comportamental pentru scoala
se vor recomanda programe de dezvoltare/ interventie pentru cei care necesita imbunatatiri pe latura emotionala, comportamentala
se vor recomanda programe de optimizare personala
se va intocmi cate un raport de evaluare – care va cuprinde aspectele semnificative in ceea ce priveste dezvoltarea copilului, nivelul de pregatire al acestuia pentru scoala si de asemenea concluzii si recomandari
Lunar se va posta pe site cate un articol care trateaza teme de interes ridicat pentru parinti, cum ar fi:
Disciplinarea pozitiva – metode
De ce copilul meu copiaza comportamente nedorite de la alti copii?
Copilul- un dar, o minune
Copiii invata ceea ce traiesc
Comportamentul copilului: scop, cauze
Problemele comportamentale
Timiditatea- cum ajunge copilul in aceasta situatie?
Bataia este rupta din Rai (a fost exclusa din Rai)
Prin ce mijloace reuseste sa se exprime copilul tau?
Copilul tau se exprima prin desene?
Animalele de companie
Comunicarea parinte – copil
Ce il face pe copil fericit?
Programul copilului: timp de joaca, timp de invatare, timp cu prietenii, parintii
Cat de mult poate alege copilul?
Cum ne raportam la fricile copiilor?
Cand tb sa consult un specialist?
Copilul rasfatat
Stiluri parentale
Copilul – drepturi si responsabilitati
Parintele – drepturi si responsabilitati
Regulile jocului
Adultul – model pentru copil
Cine are dreptate?
Etapa de ce-urilor
Acceptarea neconditionata a copilului
Stima de sine crescuta – element central al reusitei in viata
Asteptari rationale fata de copil
Potentialul copilului, cum il valorific
Inteligenta emotionala vs coeficient de inteligenta
Expunerea la informatii
Ce este important in dezvoltarea copilului
Intelgienta emotionala
Dezvoltare personala
Educatia permanenta
Copil – parinte- gradi
Cat de important este cine se implica in educatia, cresterea copilului?